Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Ευστοχη αναλυση απο τους Ναυλομεσιτες

Επιπτώσεις στη ναυλαγορά από την κρίση
Συνέντευξη Τύπου των Ελλήνων ναυλομεσιτών.
Η χαμηλή ζήτηση στην αγορά, η υπερπροσφορά χωρητικότητας στα πλοία και οι εξωγενείς παράγοντες καθιστούν σήμερα τη ναυλαγορά δύσκολη, ωστόσο μακροπρόθεσμα η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί, τόνισαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος και τα ΔΣ του Σωματείου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (Hellenic Shipbrokers association).
Οι Έλληνες ναυλομεσίτες χαρακτήρισαν την κρίση χρηματοπιστωτική που ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες, και συνεχίστηκε σαν εμπορική προκαλώντας πολλά προβλήματα και στη ναυτιλία.
Η προσφορά και η ζήτηση, τόνισαν, στο μέλλον θα ισορροπήσει και εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για μια ισχυρή αγορά σε δύο με τρία χρόνια.
Ανέφεραν ότι η Ιαπωνία λόγω των μεγάλων καταστροφών που υπέστη από το σεισμό και το τσουνάμι θα χρειαστεί πρώτες ύλες, ενώ ανέφεραν ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα οι πολεμικές επιχειρήσεις σε χώρες της Βόρειας Αφρικής θα σταματήσουν και θα υπάρξει και εκεί ανάπτυξη.
Επεσήμαναν επίσης ότι η Κίνα που αυτή τη στιγμή αποτελεί και το παγκόσμιο μοχλό κίνησης, έχει ένα 20ετές πρόγραμμα ανάπτυξης της ενδοχώρας και θα χρειαστεί πρώτες ύλες και προϊόντα παρά το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα παράγει και η ίδια.
Υπογράμμισαν ότι όταν η κατάσταση σταθεροποιηθεί και πάψουν τα οικονομικά προβλήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και παράλληλα αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα ελλείμματος της Αμερικής, θα μπορέσει να επέλθει η ισορροπία στο χώρο της ναυλαγοράς και των θαλασσίων μεταφορών. Σημείωσαν ότι η ναυτιλία στο εγγύς μέλλον δεν θα θεωρείται υψηλού ρίσκου επένδυση και κάλεσαν τους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν σε απόσυρση και διάλυση των παλαιών πλοίων.
«Είναι ψυχολογικό το θέμα, που πιθανόν ισχύει σε όλους τους τομείς» υποστήριξαν και ανέφεραν ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχει μια παγκόσμια κρίση και συγχρόνως το σκράπ (διάλυση πλοίων για σίδηρο) να ανεβαίνει και είναι τόσο υψηλά τη στιγμή μάλιστα που παραδίδονται νεότευκτα πλοία με ρυθμό που δεν έχουμε ξαναδεί και με μία Κίνα η οποία κατασκευάζει συνεχώς πλοία και αγοράζει και η ίδια.
Η συνέντευξη, δόθηκε με αφορμή το 5ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ναυλομεσιτών που θα διεξαχθεί στις 16 Ιουνίου στο Αμφιθέατρο του Ευγενίδιου Ιδρύματος με θέμα την παγκόσμια οικονομική κρίση και στο οποίο αναμένεται να συμμετάσχουν περισσότερα από 3.500 στελέχη της ναυτιλίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου